pátek 24. ledna 2014

Leden - měsíc zdraví

Minulý rok byl pro mě úžasný a aby letošní byl ještě lepší, nese se v duchu nových plánů, cílů a nesmí mu chybět ani vision board.

Každý měsíc roku 2014 se zaměřím na jednu oblast mého života a s tím i na nové návyky. A leden je můj měsíc zdravého životního stylu.

Každý večer si navařím jídlo na druhý den. Dlouho jsem hudrovala, že jídlo v restauracích je pořád stejné, že jíst ve spěchu mi nedělá dobře (na oběd v pracovní den mám půl hodiny) a že pauzu na oběd chci strávit v klidu s příjemnými myšlenkami.
Takže můj jídelníček se dost změnil. Pět jídel denně, většinou zdravá jídla (občas si ráda i zahřeším) a hlavně vím, co jím (aby ne, když si většinu toho připravím sama).

Ráno snídám ovesnou nebo jáhlovou kaši, s ovocem, oříšky, kokosem nebo jen tak nebo tmavé pečivo se sýry, zeleninou, žervé a podobnými dobrotami. Ranní i odpolední svačina je většinou ovoce nebo jogurt, müsli. A obědy jsou mé kulinářské výtvory. Ráda jim říkám desetiminutová jída, protože příprava mi většinou netrvá o moc déle. Dřív jsem vařila čistě podle kuchařek a bála se, že když si uvařím podle sebe, nebude to k jídlu. Dnes už dám jen na svou intuici a míchám dohromady suroviny, které mám ráda a které dělají dobře mému žaludku. Těstoviny, rýže, brambory, kuskus - to je základ většiny mých jídel. A k tomu přidávám zeleninu, kuře, krůtí maso, tuňáka. A večeřím většinou menší porci toho, co jsem měla k obědu.
Občas večer překonávám lenost, ale když je hotovo, jsem na sebe pyšná a druhý den si vegetím u pracovního stolu s domácí stravou.

Už loni jsem začala cvičit. A to je další věc, na kterou jsem pyšná. Bývala jsem závislá na tom, koho přemluvím, aby se mnou začal navštěvovat to či ono cvičení. Nerada jsem chodila někam, kde to neznám, kde nikoho neznám. A pak jsem si řekla dost, cvičení miluju a nechci být závislá na někom dalším. A tak jsem si našla cvičení, které naprosto vyhovuje mé povaze. Power plate je teď mým věrným společníkem. Dvakrát týdně půl hodiny posilování s instruktorkou a s maximálně jedním dalším spolucvičícím člověkem. Nemusím tam řešit, že nevím, co a jak mám cvičit, že mám pocit, že na mě někdo neustále kouká (což jsem v klasické posilovně neustále měla), je to dynamické, všechny myšlenky okolo tam vypnu a ráda si dávám "do těla". A i když mám občas takové ty stavy, že se mi dneska úplně nechce, půl hodina uteče jak voda a já odchazím s blaženým pocitem, že jsem pro sebe udělala něco dobrého.
Jednou týdně cvičím doma. Udělala jsem si pár sestaviček domácího posilování a dnes jsem poprvé cvičila podle aplikace v telefonu Nike+ Training club (Viva smart phone).

K tomu bych ráda přidala mou oblíbenou chůzi s hůlkami a časem zase i jogu.

domácí chléb od maminky

zdravé mlsání - lívanečky s banánu a vajíčka

výborná omáčka

za deset minut hotovo

večeře u webináře

čím vetší čaj, tím lepší

k obědu špenátová polévka a domácí housky

každé ráno teplá šťáva z grepu

víkendový relax s pomerančovým freshem



Žádné komentáře:

Okomentovat